NLkabel wint Award

De eerste Award voor de Content Marketing Case of the Year ging naar mijn opdrachtgever NLkabel. Een zeer verdiende erkenning voor hun doordachte communicatiestrategie, met social media als belangrijk kanaal.

In 2013 gooide de branche-organisatie van de Nederlandse kabelbedrijven het roer om: té vaak bleken stakeholders niet of nauwelijks op de hoogte van de innovaties in de sector. Het team besloot om te investeren in een veel actiever kennisoverdracht.

De website werd omgebouwd en kreeg een slimme opbouw en zoekstructuur waarmee bezoekers bij elk onderwerp gerelateerde informatie aangeboden kregen. Nieuws over de sector werd bijna dagelijks op de site geplaatst, aangevuld met interviews en columns van relevante opinion leaders. Om te zorgen dat al deze informatie ook bij de doelgroep terecht kwam, werkten ze actief aan hun bereik via social media. Met resultaat. Ze schreven er een interessant artikel over: Digitale wederbloei van de branchevereniging.

De trotse reactie van de winnaars: “De jury heeft unaniem voor ons gekozen vanwege de integrale aanpak die wij hebben gehanteerd en de turn-around in online werkwijze die daarmee gepaard gaat. Bovendien was de jury onder de indruk van de kwaliteit en kwantiteit van de content die er nu in ons ‘online kenniscentrum’ te vinden is.”
Leuk om hier regelmatig een bijdrage aan te kunnen leveren!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s