En verder..

Ontspoorde marketingcommunicatie

Gisteren een brief van de NS op de deurmat. Met hun vaste klanten communiceren ze graag. 'Geachte mevrouw Huson' - meneer Erik Beenen, het Hoofd Marketing, richt het woord tot mij. Is het niet heerlijk? Huh? Wie zo een brief opent, is niet goed wijs of deed een cursus marketingcommunicatie.

Advertenties

Nefast

Al googelend voor een artikel over de auteursrechtenproblematiek stuit ik op een Belgische site op de volgende zin: "Een bijzonder nefaste notie in het auteursrecht is het vermoeden van overdracht die enkel bestaat in de sector van de audiovisuele media (dus niet in de audiosector)." Nefast?

Goede Nijntje-taal is ook een vak..

Als tekstschrijver gebruikte ik tot nu toe met enige regelmaat het begrip ‘Nijntje-taal’. Voor mij stond het altijd synoniem voor een eenvoudige, prettig leesbare en niet mis te verstane tekst. Het artikel ‘Nijntje-taal voor vmbo’er blijkt juist onbegrijpelijk’ (Trouw, 4 februari) heeft me een stuk voorzichtiger gemaakt.

Op de foto

De textuur van het papier, de geur van verse inkt – nog steeds is het leuk om je eigen teksten gedrukt en wel in handen te houden. Het definitieve eindproduct is toch heel wat anders dan zo’n drukklare pdf. Dit is een variant op die ervaring: de formele overhandiging van ‘mijn’ brochure officieel vastgelegd.